Zielona Szkoła - Mikoszewo

W dniu 4 czerwca 2017 r.  50 uczniów z ZSPGP i P w Otfinowie wyjechało na „Zieloną Szkołę” zorganizowaną przez p. Jadwigę Dziubla. Uczniowie wraz z opiekunami mieszkali w ośrodku „Solar” w Mikoszewie nad Morzem Bałtyckim. W ciągu 6-dniowegopobytu nad morzem uczestnicy „Zielonej Szkoły” brali udział w różnorodnych zajęciach, warsztatach oraz plenerowych wycieczkach pieszych i autokarowych.

Pierwszego dnia po przyjeździe i zakwaterowaniu wszyscy udaliśmy się na plażę nad morzem, gdzie  uczestniczyliśmy w zabawie integracyjnej powitania i zaślubin z morzem. Tego dnia odbyliśmy również wycieczkę pieszą po Rezerwacie Ptactwa Wodnego „Mewia Łacha”, podczas której poznawaliśmy tamtejszą faunę i florę, a także wypatrywaliśmy fok. Innego dnia podczas wycieczki do Gdańska zwiedziliśmy Stare Miasto, Bazylikę Mariacką, Fontannę Neptuna oraz Katedrę w Oliwie, gdzie wysłuchaliśmy 20- minutowego koncertu organowego, a także zwiedziliśmy przepiękne i bajecznie kolorowe ogrody w Parku Oliwskim.Zwiedziliśmy również Westerplatte, dokąd przybyliśmy po odbytym rejsie na statku pirackim. Część uczestników naszej wycieczki (chętni i odważni) odbyło w Gdańsku przejażdżkę na 50-metrowym kole widokowym. Z kolei w Gdyni zwiedziliśmy Oceanarium, port jachtowy i żeglugowy oraz Dar Pomorza. W Sopocie spacerowaliśmy po reprezentacyjnej ulicy miasta – Bohaterów Monte Cassino (tzw. Monciak) oraz po sopockim molo, skąd wypłynęliśmy na 40- minutowy rejs statkiem po morzu. W ciągu całego pobytu na „Zielonej Szkole” wszyscy uczestnicy brali udział w zabawach i rozgrywkach sportowych organizowanych na terenie ośrodka, w warsztatach profilaktycznych i artystycznych – decoupage, w ćwiczeniach i grach terenowych. Szczególnie uczniowie zadowoleni byli z zajęć integracyjnych z firmą Black Wolf, w czasie których pod okiem instruktorów mieli możliwość chodzenia po linie, strzelania z łuku, chodzenia po ruchomej drabinie, wspinania się i pokonywania toru przeszkód. Uczniowie chętnie angażowali się także w organizowane konkursy (z nagrodami), np. na prezentację domków, w czasie których wykazywali się pomysłowością i radosną twórczością własną typu: piosenki, wierszyki, scenki. Poza tym codziennie odbywaliśmyspacery nad morze, również w godzinach wieczornych - aby podziwiać zachód słońca. W czasie pobytu na plaży chętnimogli zażywać kąpieli słonecznych lub w morzu, zbierać muszelki lub bursztyny, grać w piłkę plażową, a także uczestniczyć w konkursie budowania zamków z piasku.Ostatniego dnia wycieczki zwiedziliśmy Zespół Muzeum Zamkowego w Malborku. 11 czerwca około godziny 5-ej nad ranem wróciliśmy do Otfinowa - szczęśliwi i zadowoleni z pobytu na „Zielonej Szkole”.

W imieniu naszej placówki oraz uczestników „Zielonej Szkoły” wyrażamy głęboką wdzięczność wszystkim sponsorom za ofiarowaną pomoc i życzliwość.

SPONSORZY „Zielonej Szkoły” w MIKOSZEWIE 2017:

1. Pan Starosta  Roman Łucarz
  2. Pracownicy Profilaktyki Przeciw Alkoholowej w Żabnie
  3. Pan Lesław Wójcik -Kłyż
  4. Pani Magdalena Łabno i pracownicy OPS Żabno

Dziękuję opiekunom – Pani Ewie Piotrowskiej, Pani Małgorzacie Pluta, Pani Małgorzacie Kalita, Panu Przemysławowi Kotapce i ks. Danielowi Czerwień za pomoc podczas organizowania warsztatów, konkursów, gier terenowych, podczas wycieczek plenerowych, spacerów nad morze i nocnego czuwania nad bezpieczeństwem  uczniów w O.W „SOLAR” w Mikoszewie.