Zespół Szkoły Podstawowej i Przedszkola w Otfinowie


  • Statystyki

    • Odwiedziny: 2007669
    • Do końca roku: 257 dni
    • Do wakacji: 64 dni

  • Kalendarium

    Czwartek, 2024-04-18

    Imieniny: Apoloniusza, Bogusławy


  • Kartka z kalendarza

„Monate und Jahreszeiten“ (Miesiące i pory roku)

Scenariusz lekcji z języka niemieckiego w kl. VII z użyciem tablicy interaktywnej.

Opracowała: Dominika Macko

Klasa: VII

Temat: „Monate und Jahreszeiten“ (Miesiące i pory roku)

       Cele nauczania:

a.)    Cel wychowawczy:

- rozwijanie w uczniach umiejętności pracy w grupach.

b.) Cele operacyjne:

- uczniowie potrafią nazywać pory roku i miesięcy,

- uczniowie potrafią co można robić w wybranych porach roku,

- ucniowie potrafią powiedzieć w jakim miesiący mają urodziny.

Metody nauczania:

-          metoda podająca,

-          metoda ćwiczeniowa

Formy pracy:

-          praca zbiorowa,

-          praca w grupach.

Środki dydaktyczne:

-          tablica interaktywna z dostępem do internetu,

-          podręcznik.

Wprowadzenie:

-          sprawdzenie listy obecności,

-          podanie tematu lekcji oraz jej celów,

-          nawiązanie do poprzedniej lekcji,

-          powtórzenie wiadomości z poprzedniej lekcji.

Opracowanie:

W zadaniu 1 uczniowie muszą odgadnąć poprawną kolejność pór roku. Poprawność wykonanego zadania jest sprawdzona za pomocą słuchanki.

W zadaniu 2 uczniowie uzupełniają nazwy miesięcy na tablicy interaktywnej a następnie sprawdzają poprawność wykonanego zadania za pomocą odpowiedniego klawisza w programie.

Utrwalenie:

W zadaniu 3 omawiane są nazwy pór roku oraz czynności jakie można w nich wykonywać. Zadaniem uczniów jest wpisanie poprawnych pór roku oraz dopasowanie do nich odpowiednich czynności. Poprawność zadania jest sprawdzona za pomocą odpowiedniego klawisza. Następnie uczniom zostaje zwrócona uwaga na przyimki jakie stosuje się przed porami roku, miesiącami oraz dniami tygodnia.

W zadaniu 4 uczniowie muszą napisać datę swoich urodzin oraz napisać jaka jest ich ulubiona pora roku.

W zadaniu 5 uczniowie w parach mówią, kiedy mają urodziny i jaka jest ich ulubiona pora roku.

Zadanie domowe s. 90 w zeszycie ćwiczeń.