Zespół Szkoły Podstawowej i Przedszkola w Otfinowie

Czwartek, 2024-05-09

Imieniny: Grzegorza, Karoliny

Kraków 28 września 2014

Dnia 28 września 2014r.  grupa  uczniów  naszej szkoły z klasy VI i I gimnazjum, pod opieką pani Iwony Cisek-Szostek  i pani Aleksandry Głowy, wyruszyła  na  wycieczkę  do  grodu  Kraka. Podróż  minęła  szybko i  przyjemnie. Około godziny jedenastej byliśmy już w Krakowie. Pierwszym punktem wycieczki było zwiedzanie Domu Jana Matejki, który znajduje się  przy ulicy Floriańskiej nr 41. Jest to Oddział Muzeum Narodowego w Krakowie i zarazem najstarsze muzeum biograficzne w Polsce. Podziwialiśmy obrazy rozłożone na trzech piętrach. Mogliśmy także dokładnie przyjrzeć się, jak wyglądały sypialnia i salon państwa Matejków, w którym pokoju urodził się wielki malarz.

Na najwyższym piętrze odtworzona jest pracownia malarska Matejki, w której tworzył swoje obrazy. Następnie udaliśmy się na Rynek Starego Miasta. Rynek ten słusznie słynie w Europie ze swego uroku. Jest to wyjątkowe miejsce, które brało udział w wielu historycznych wydarzeniach.Niezmiennymi od lat symbolami Krakowa są Kościół Mariacki, renesansoweSukiennice, Ratusz i pomnik Adama Mickiewicza. Pospacerowaliśmy po Rynku, porobiliśmy zdjęcia z tzw. żywymi pomnikami ( np. z Damą z łasiczką) i udaliśmy się do Galerii Sztuki Polskiej XIX wieku w Sukiennicach. Podziwialiśmy tam wybitne dzieła, między innymi

Marcelego Bacciarelliego, Piotra Michałowskiego, Jana Matejki czy Aleksandra Gierymskiego. Następnie przyszedł czas na  „ małe co nieco” , czyli KFC. Najedzeni i zrelaksowani udaliśmy się do Muzeum Archeologicznego. Podziwialiśmy tam stałe ekspozycje: Bogowie starożytnego Egiptu , Garncarstwo prahistoryczne, Pradzieje i wczesne średniowiecze Małopolski. Ostatnim punktem programu był zakup pamiątek. Wracając do autobusu podziwialiśmy uroki wąskich uliczek i malowniczość pięknych kamienic.

Powrotna droga przebiegła szybko. Do Otfinowa wróciliśmy zadowoleni i pełni wrażeń.

Wycieczka dała nam wiele radości.